Preventiecampagne, app en marketing automation

Op 17 september vond het update-webinar plaats van Vitaal Blijven. Hierin stonden we stil bij 3 dingen. Allereerst bij het belang van preventie in de regio. Daarnaast bij de uitdaging om de juiste mensen te vinden en te binden. En tot slot: hoe kunnen we het platform SamenGezond inzetten om elke Tukker bewust te laten worden en actief aan de slag te gaan met een gezonde levensstijl?

Kansen voor combi fysio, leefstijlcoach en verpleegkundige

Ruim 30 mensen waren aanwezig vanuit verschillende achtergronden. Op de vraag naar tips, feedback en mogelijke aangrijpingspunten kwamen diverse concrete voorstellen. Zo zagen mensen vanuit de fysiotherapie, leefstijlcoaches en verpleegkundigen mogelijkheden. De komende tijd gaan we verkennen hoe we dit met impact kunnen concretiseren.

Gemist of terugkijken?

Download hier de presentatie of bekijk hieronder de video:

Dit komt aan bod in de video

  • De opzet van de preventie campagne in programmalijn Vitaal Blijven | door Prof. Dr. Miriam Vollenbroek-Hutten (Universiteit Twente en Ziekenhuis ZGT).
  • De gezondheidswinst en kosteneffectiviteit van de preventie campagne | door Dr. Stephanie Jansen-Kosterink (Roessingh Research and Development)
  • De rol van marketing automation in het bereiken en het betrekken van de burger | door Drs. Aad Francissen (8ting)
  • De applicatie Samen Gezond als interventie voor gezondheidsbevordering | Door Drs. Nanda de Jong, (Menzis)